2013-03-11 @ 20:19:35

Hej!

Jag har inte bloggat på ett tag men jaja. Sen sist har jag haft en rolig praovecka hos Anna. Dock hade hennes hästar fått en förkylning med snuva och feber så det var ju tråkigt. Jag hade med båda ponnyerna till henne på torsdagen och fredagen. jag hoppade lite på Bravo och Anna tömkörde Bonus. Det tyckte han inte var speciellt kul. Det blev jobbigt och då löste han problemet med att lägga sig. Haha
 
I Fredags kväll när jag skulle släppa ut Bravo efter han hade ätit sprang han iväg en liten bit och när han kom tillbaka var han superhalt. Helt blockhalt. Jag trodde först att han hade slagit sig på en nerv så jag brydde mig inte så jätte mycket först. Men det gick inte över. Jag tog in honom och han kom knappt in i stallet. Sedan kom mamma och hans ben var svullet och varmt. Så vi ställde in honom  och trodde att han hade vrickat sig. Sen på Lördagen så var han inget bättre. Anna kom och kollade och han ömmade lite på en sena + att benet var varmt och svullet. Och jag var såklart jätte orolig. Men på Söndagen var han iallafall bättre och han gick helt på benet. Det var skönt för vi hade ju tänkt på att det kanske var en fraktur. Eftersom han inte ens belastade ett dugg.
 
Idag var vi till ATG. Och det var en hovböld. Vilket var väldigt bra. Så nu har han fått en liten sjukhage så han inte ska skena omkring med de andra eftersom han fortfarande har lite ont och är halt. Och han är säkert bra om en  vecka om allt läker bra. Jag såg i mitt huvud hur han hade en senskada med flera månader med boxvila och sjukhage så det var jätteskönt. :)
 
 
 
Töt plutt'
 

//Ebba
 

Kommentarer
Postat av: Herman du vet vem Ebba

Ja fin "SÖT"ponny

2013-04-07 @ 09:32:16
URL: http://jaadetdu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback